Suteikiama profesinė kvalifikacija — vertėjas
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis – filologijos profesinis bakalauras
Galimos specializavimosi sritys: biuro administravimas ir turizmo administravimas
Bendrojo aukštojo lavinimo dalykai:
* Kalbos kultūra ir vartosena
* Dokumentų valdymas ir raštvedyba
* Antroji užsienio kalba (vokiečių, ispanų, prancūzų)
* Retorika ir tarnybinė etika
* Informacinės technologijos
* Teisės pagrindai
* Darbo ir civilinė sauga
* Verslo ekonomika
* Filosofijos pagrindai - pasirenkamieji dalykai
* Psichologijos pagrindai
* Sociologijos pagrindai
* Politologijos pagrindai
Dalykai profesinei kvalifikacijai įgyti:
* Anglų kalbos leksika
* Anglų kalbos gramatika
* Anglų kalbos fonetika ir fonologija
* Anglų kalbos leksikologija
* Anglų kalbos stilistika
* Vertimo teorija ir tekstų analizė
* Verslo kalba ir vertimas
* Publicistinės literatūros vertimas
* Vertimas žodžiu
* Angliškai kalbančių šalių krašto pažinimas
Laisvai pasirenkami dalykai:
* Ergonomika
* Ryšiai su visuomene
* Projektų valdymas
* ES teisės pagrindai
Dalykai profesinei specializacijai įgyti:
Biuro administratoriaus
* Finansinės apskaitos pagrindai
* Personalo vadyba
* Biuro veiklos organizavimas
* Techninių tekstų vertimas
* Vadybos pagrindai
Turizmo administratoriaus
* Turizmo ir kelionių agentūrų veiklos administravimas
* Turizmo išteklių valdymas
* Vartotojų elgsenos tyrimai
* Viešbučių veiklos administravimas
* Informacinės technologijos turizmo vadyboje
Studijų metu studentai verslo įmonėse, valstybinėse institucijose bei kultūros ir visuomenės organizacijose turi atlikti dvi profesinės veiklos praktikas
Absolventas gebės:
*aiškiai reikšti mintis ir komunikuoti valstybine kalba;
*suprasti visuomenės ir politikos procesus;
*naudotis informacinėmis technologijomis;
* analizuoti ir vertinti savo ir kitų profesinę veiklą;
*planingai organizuoti savo darbą;
*dirbti komandoje;
*spręsti problemas ir konfliktus;
*dirbti iniciatyviai ir atsakingai.
Vertėjas biuro administratorius gebės:
* suvokti specialybės ir gimtosios kalbos sistemų ypatumus, kalbų tarpusavio ryšius, kalbos vystymąsi ir funkcionavimą;
*komunikuoti anglų kalba raštu ir žodžiu;
*bendrauti nesudėtingomis temomis antrąja (ne specialybės) užsienio kalba;
*analizuoti, sisteminti ir įvertinti verčiamą tekstą bei pasirinkti tinkamiausią jo vertimo būdą;
*redaguoti išverstą tekstą, parenkant tinkamiausią kalbinę raišką;
*versti raštu dalykinius, publicistinius, mokslinius ir techninius tekstus;
*tvarkyti ir ruošti dalykinius dokumentus bei juos referuoti valstybine ir anglų kalba;
*versti pokalbius ir viešąsias kalbas žodžiu iš anglų kalbos į lietuvių kalbą ir iš lietuvių kalbos į anglų kalbą;
*racionaliai ir efektyviai organizuoti savo darbą;
*vykdyti išorinę įmonės komunikaciją su vietiniais ir tarptautiniais subjektais;
*mokėti naudotis informacijos šaltiniais bei gebėti kaupti, sisteminti ir apibendrinti informaciją;
*užtikrinti vertimo kokybę bei priimti sprendimus;
*mokėti naudotis teisės aktais, reglamentuojančiais vertėjo veiklą.
Vertimo žodžiu ir raštu, tekstų analizės metodų praktiniai gebėjimai ugdomi ir tobulinami mokomosios (IV semestre, 10 kreditų ) ir baigiamosios (VI semestre, 10 kreditų) praktikų, atliekamų verslo įmonėse, organizacijose, vertimų biuruose, turizmo industrijos įmonėse, metu.
Vertėjo referento darbo specifika priklauso nuo įgytos specializacijos. Programoje numatytos dvi specializacijos. Joms skiriama po 10 kreditų. Profesinę specializaciją studentas gali pasirinkti sėkmingai užbaigęs antrą kursą.
* užtikrinti administracinę biuro veiklą;
*reprezentuoti įmonę užmezgant ir plėtojant viešuosius ryšius;
*organizuoti ir vykdyti tarptautinę įmonės komunikaciją;
* organizuoti įmonės raštvedybą ir informacijos paskirstymą;
*versti techninius tekstus ir rengti techninę dokumentaciją pagal įmonės veiklos specifiką.;
*efektyviai taikyti informacines technologijas atliekant įvairius biuro darbus;
*atlikti personalo skyriaus darbus.
Biuro administratorius gebės:
* užtikrinti administracinę biuro veiklą;
*reprezentuoti įmonę užmezgant ir plėtojant viešuosius ryšius;
*organizuoti ir vykdyti tarptautinę įmonės komunikaciją;
*organizuoti įmonės raštvedybą ir informacijos paskirstymą;
*versti techninius tekstus ir rengti techninę dokumentaciją pagal įmonės veiklos specifiką.;
*efektyviai taikyti informacines technologijas atliekant įvairius biuro darbus;
*atlikti personalo skyriaus darbus.
Turizmo administratorius gebės:
*suvokti apgyvendinimo paslaugų įmonės veiklos sistemą ir spręsti svečio viešėjimo metu kylančius organizacinius klausimus;
*pažinti turizmo ir kelionių agentūros veiklos specifiką ir administruoti jos procesus;
*administruoti turizmo įmonės informacijos srautus;
*kurti gerų santykių su klientais sistemą;
*žinoti turizmo išteklių tipologiją ir gebėti taikyti jų vertinimo metodiką;
*užtikrinti racionalų turizmo išteklių panaudojimą.